mandag 28. november 2011

Førjulstradisjoner


Store små og små store. Veldig bra sagt! Dette er sakset fra en blogg jeg følger. Plutselig hadde jeg skrevet en hel avhandling i kommentarfeltet hennes - og fant ut at jeg like godt kunne dele det med dere også :D

Snuppa fikk dekorere et lys i Domkirka i går og det ble tent da vi kom hjem. Stor stas! Hun var sammen med koret sitt en del av høymessen på første søndag i advent. Så koselig med barnekor!

Søndag som kommer er det familiebakedag på jobben til gubben. Dette har blitt en tradisjon jeg setter stor pris på. Da ha jeg med maaange av mine pepperkakeformer og de er med på å skape de utroligste pepperkaker og kakemenn. I tillegg lager noen serinakaker. Uten pepperkakeformer. Bildet helt øverst i bloggen er fra fjorårets happening.

Man har ulike juletrdisjoner - i den hektiske gårdagen fikk vi også pakket inn konsert i Rønvik kirke hvor koret mitt og et barnekor sang julesanger for et av byens hotellers ansatte. Veldig koselig! Etterpå inviterte de til julegrøt med ballongmann, tryllekunstner og ansiktsmaling. Og snuppa fikk være tryllekunstnerens assistent, det var stas! Flink var hun også :)

Også en fin tradisjon!

...
Bilde fra an.no
Julegrantenning på torget fikk vi med, da vi alikevel var i byen. Koselig :D

Snuppa sovna tidlig!

Uvanlig mye skriving på meg i dag. Utrolig hva litt feber kan fikse :D


Da er det bare å vente på tirsdag 6. desember, da skal Con Brio ha sin årlige førjulskonsert. Kom alle sammen :D

2 kommentarer:

Toril sa...

Mange koselige førjulstradisjoner. Familiebakedagen syns jeg høres ekstra koselig ut... God adventstid til dere!

Unknown sa...

Den er ekstra koselig. Nå på søndag. I år kommer også mine foreldre :D De kommer helt fra Ballangen for konserten vår på tirsdag. Så her er det bare å få stemmen igjen :)

God adventstid tilbake til dere!