torsdag 6. september 2012

Mathjelpen for foreldre - Hjelp barna å spise sunt døgnet rundt


Forrige utgave av denne boka fikk jeg i fjor, da snuppi begynte i førsteklasse. Nå har mange førsteklassinger fått utdelt denne, det synes jeg er veldig kjekt.

Jeg vant den i et lotteri :D


Innholdsfortegnelse

Det finnes mange ulike fine oversikter over f.eks "Hva er fett?", "Hva er karohydrater?", "Hva er proteiner?", "Hva er antioksydanter?", "Hva er vitaminer og mineraler?" og "Brødskalaen".


Slipp barna til på kjøkkenet - det er mye barna kan hjelpe til med - bare vi foreldre slipper dem til. Og det viser seg at barna ofte spiser mer og tør å prøve mer når de har vært med å lage maten.





Plyndringstimen - et morsomt ord på tiden mellom når barna kommer hjem og middagen er klar. Og gode tips til ha barna kan spise i denne tiden...


Kutt opp frukt og grønt, så spiser barna mer av de






Og mange andre kreative og sunne oppskrifter. Boka kan kjøpes på nett eller i bokhandel.


Tusen takk til Opplysningskontoret for frukt og grønt for denne gaven!

2 kommentarer:

Piken sa...

Det ser ut som en spennende bok, selv for de som ikke har småtroll(men selv *kremt* kanskje er like sær i matveien som en*kremt*) Elsker konseptet med plyndringstimen!

Og takk for kommentar på bloggen min, det var veldig hyggelig:-D

http://nistepike.blogspot.no/

Unknown sa...

Hei Piken! Ja, synes boken er kul, og plyndringstimen er ikke noe jeg har merket noe til sålangt, men som kan komme etterhvert. Liker det å ha lettvint og relativt sunn mat klar til en slik situasjon, Bruker jo likevel mye av det samme i matboksene :D