fredag 21. september 2012

Ukens lunsj er servert!


Mandag:
Eple, appelsin, mini grov scone, wrap med salami, ost og ketchup og kjøttboller.

Tirsdag:
Yoghurt, tørkede epleskiver, gulrot og dobbel skive med salami og ost som leker oppå noen nøtter.

Onsdag:
Dette er turdag for Snuppi og hun ville selv lage matpakken. Hun har tatt en pølse og pakket i plast, fars pølsebrød har jeg delt nesten igjennom, vi har fylt en liten boks med ketchup og hun har selv delt opp gulrota. 7-åringen sin, det :D
Torsdag:
To kattepuser stukket ut av en dobbel skive med peaøttsmør. Spyd med tomat og agurk samt mais.

Fredag:
Spagetti fra igår, pølse, bokser med ketchup, aioli, mais, sojasaus og tørkede frukter.


Dette er matboksene snuppi har hatt denne uken. Morsomt at dere kikker innom og ekstra morsomt når dere legger igjen en hilsen eller kommentar.

Denne helga har vokalgruppa mi øvingshelg, så det passer utrolig dårlig å få vondt i halsen, så om noen har en kur må dere gjerne si ifra.

Uansett: God helgeklem til dere alle!

8 kommentarer:

Silje sa...

Så kreative og fristende matpakker :-)

God helg til deg.

Kine sa...

Fine matpakker :)

Hvordan lager du tørkede epleskiver?

Fabelaktig sa...

Hei søte deg,
takk for alle de varme og gode ordene du legger igjen hos meg - du er underbar!

Jeg skulle så gjerne besøkt deg oftere, men tiden strekker dessverre ikke til. Vit at jeg setter umåtelig pris på dine besøk *hoppende glad*

Kan du lage lunsj til meg? For min lunsj er ikke nærheten av det du serverer!

Ønsker deg en fin weekend. Jeg har endelig litt alenetid, mannen jobber sent og jeg sitter med en chablis, Love actually og laptopen min *lykke*
-Maia

Unknown sa...

Tusen takk, Silje :D

Unknown sa...

Tusen takk, Kine, digger dine og :)

Epleskivene er kjøpt ferdige på butikken. Men det er sikkert ikke dumt å lage selv. Kanskje jeg skal gjøre det og blogge?

:)

Unknown sa...

Hei søte Maia,

Alltid så koselig å høre fra deg også. Fine bloggen og fine bildene. Ikke vanskelig å være varm og god da :) Setter utrolig pris på dine besøk også, de gjør liksom dagen. Tilbakemeldinger er det beste jeg vet :D

Klart jeg kan lage lunsj til deg, men det kan hende den forandrer form på veien. Må vel kanskje innrømme at mine egne matpakker ikke er like morsomme...

Håper helga di blir fantastisk! Jeg har øvelseshelg med vokalgruppa og er fri for stemme, men jeg drar likevel for det sosiale og for å ikke gå glipp av så mye på innlæringa. Tror hørselen virker ennå :D

Mulig det må bli et glass med noe godt i kveld. Skulle gjøre det i går, men var for lat :D

Helgeklem fra nord

HusmorDronninga sa...

Ohh myy! Jeg må virkelig legge meg flat for matpakkene du lager!
Det er virkelig imponerende! Bruker du lang tid på planlegging? Eller ser du bare an hva du har i kjøleskapet?
Her i huset er det pappaen som stort sett lager matpakke.. og den er vel ikke akkuratt spesiellt spennende ;) Når det er jeg som leverer i barnehagen er det også jeg som lager matpakka.. og jeg gjør mitt beste for å gjøre den "litt" mer interessant...ikke lett må jeg si.. da 2 åringen kun spiser pålegget om det ikke er smørbart pålegg.. :P
Prim og makrell i tomat blir litt kjedelig i lengden ;) hihi

Takk for inspirasjon i alle fall :)
Nå skal jeg prøve å bli enda flinkere!

Unknown sa...

Heia Husmordronningen, her går det meste på slump uten planlegging. Men det hender jeg handler mat med tanke på matpakke ;-)