onsdag 17. oktober 2012

Besteste kaffebesøket og betraktninger om soving og jobb

For tiden er jeg inne i en periode hvor jeg ikke får sove når jeg legger meg. For å kompensere våkner jeg da ekstra tidlig... Noen påstår jeg ikke er skrudd riktig sammen, og jeg lurer ofte på om skruene jeg finner hist og hær kan være ramlet av lasset, men har aldri turt å tenke ferdig tanken...

Så i går, etter noen dagers halvhjertede forsøk på å få sove litt når Snuppi har gått på skolen, la jeg meg i senga. Og sovnet. Sov i tre timer. Som noen ganger er minimumssøvnen jeg får pr natt. Så da har jeg plutselig en ekstra natt å "gå på"! Ju-hu!

Det er heller ikke uvanlig at jeg, når jeg endelig får sove, mottar telefoner og sms og meldinger fra ulike sosiale medier som er vant til at jeg "alltid" er der. Så også i går. Denne gangen var jeg så heldig at jeg fikk forespørsel om kafetur av besteste. Jippi! Digger kafe!

Kaffebesøk. Før-bilde.

Men siden jeg hadde sovet så lenge, fikk jeg heller kaffebesøk. Superbra det, selv om det ikke er kjemperyddig eller nyvasket i heimen. Digger telefoner (på lydløs når jeg sover) og kaffebesøk.

Jeg er jo ofte hjemme og suller og søker på deltidsjobb; har erfaring innenfor kontorarbeid, data, nettverk osv, men å finne noe deltid der er visst veldig vanskelig. Min utfordring er jo elendig immunforsvar, så alle disse fine jobbene med kundekontakt; som butikkjobber og resepsjon utgår dermed med høie kneløft.

Så da er det bare å brette opp armene, enda litt til, og fortsette å sende ut søknader til de som søker heltidsansatte og sende cv'er til større bedrifter som kanskje kan sviiise meg inn et sted.



Et sted der ute finnes drømmejobben! Det er jeg heeelt sikker på :)



Ha en strålende dag!

Ingen kommentarer: