onsdag 17. oktober 2012

Å skrive av sangtekster


Mye rart man kan fylle tiden med. For eksempel å høre på en fiiin sang og samtidig forsøke å skrive ned teksten. Det kommer ofte an på sangerens diksjon og at sangeren får lov til å komme frem under alt annet i musikken.

Det jeg har gjort denne gangen, er å finne låten på youtube og sette den på pause etter hver setning og skrive av det jeg tror jeg hører.

Så tar jeg en pause (eller tre) og gjør andre ting, og hører senere igjen på låten og retter opp feilene fra forrige gang. Sånn holder jeg på til jeg er fornøyd og tror alt er rett. Tror. For man er jo aldri helt sikker på alle ord og uttaler. Eller?


Hvis du skal ha teksten til en sang, og den ikke finnes på nett og ikke er utgitt på CD med cover og tekst, hvordan gjør du det?

Ingen kommentarer: