onsdag 21. august 2013

Matpakketips for høsten

Nå er barnehagene og skolene igang og det evige spørsmålet dukker opp igjen: 
Hva skal man ha i matboksen? 

For oss som synes det er litt morsomt å gjøre noe spesielt ut av matboksen av og til 
(eller de fleste dagene) 
er det kjekt med inspirasjon og tips til forberedelser og produksjon. 

Det er ikke noe galt med to skiver med brunost 
- Snuppi får det også - 
men de gangene gidder jeg ikke å blogge om det :D 

Her har jeg prøvd å sammenfatte noen av matpakkene jeg har lagd de siste årene, 
til inspirasjon for meg selv og andre. Håper du finner noen nyttige tips her!


Å ha ingredienser lett tilgjengelig er lettvint og sparer tid.
Man ser hva man har og kan lettere sette sammen en spennende matpakke.

Ved hjelp av pepperkakeformer kan en stikke ut frukt, grønnsaker, brødskiver og annen brødmat om en vil.

En liten flaske med smoothie eller saft kan holde matpakken kald om det trengs.

Litt kjeks og tørkede frukter og bær kan gjøre matpakken mer interessant

Barna setter ofte pris på små biter og mange farger

Noen "skumlinger" innimellom utgjør en liten forandring i hverdagen

Til Halloween lagde jeg noen slike av appelsiner

Egg kan formes med egne eggformer

Og tema-matbokser er populært

Gulrotblomster stukket ut med grønnsaksutstikker

Teite fjes settes pris på

En løvebamse?

Yoghurten har her fått et spøkelsesansikt vha tre sorte prikker!

Ugler kan f.eks. bli til av brødskiver er servelat, squash og gulrot.

Spør gjerne om du lurer på noe :D

Ingen kommentarer: