torsdag 18. april 2013

De tøffeste jentene i verden!

Poser i utvalg

Ingrid Anette Hoff Melkersen  (Foto: Sølvi Strifeldt)



Her er noen av mine idoler. Rett og slett fordi de er så tøffe og kule og stiller opp i media 
og snakker om det å ha pose på magen. 
Har lest deres historier i ulike tidsskrifter, magasiner og tv og må bare ta hatten av. 
Ikke bare gir de av seg selv når det gjelder kropp, sykdom og hverdag, 
de smiler og later til å ha det høvelig bra også :D

Ikke for det - hvem vil vel høre på en sytehistorie om det å ha pose på magen? 
Da er det jo bare å søke litt på nett, så får man opp alle de grusomste historier i verden om temaet. 
Eller du kan spørre meg. Er ganske flink til å syte. Må bare få litt betenkningstid først!

Min historie er kort fortalt tarmsykdommen crons som ble registrert i 1994. 
Etter å ha prøvd ut ulike medisiner samt operasjon i 2003 ble det etterhvert 
konstatert at det ikke fins medisiner på markedet som hjelper meg. 
Jeg har prøvd alt innen skolemedisinen, men, nei. 

Kranglet meg til stomi i 2009 og fikk lagt ut en midlertidig i august. 
Det viste seg å være slett håndverk, så jeg ble sendt til et annet sykehus i 
desember og fikk gjort skikkelig arbeid. 
Nå er stomien permanent og jeg vil for alltid være "The Bag Lady". Eller posedama. 

Noe jeg er høvelig forsont med;
Før operasjonene var jeg i dotjenesten opptil 20 ganger for dag. 
Nå går jeg når posen er passe full. 

Før kaldsvettet jeg og sprang på do eller sto i kø med panikk for uhell. 
Nå kan jeg stå i dokø og snakke med folk om vær og vind og kan la de som trenger det gå før meg.  

Bare disse to tingene gjør at jeg er lykkelig. 
Så nå kan jeg til-og-med vurdere å smile. 
En gang. Plutselig. 

Du er herved advart :D

Ingen kommentarer: